نمایش زمان رسیدن اتوبوس ها به صورت آن لاین در نقشه همراه من اراک

گذشت زمان، جمعیت‌پذیری شهرها و پیشرفت‌های فناورانه، اهمیت حمل و نقل هوشمند شهری را بیشتر از گذشته آشکار کرده است، در دنیای امروزی سرعت فعالیت‌های روزانه به مراتب بیشتر از گذشته شده و شهروندان برای دسترسی سریع به محل کار و سکونت خود همچنین مراکز خرید نیاز به زمان‌بندی دقیق دارند، در این راستا استفاده از ابزارهای هوشمند ترافیکی اهمیت زیادی دارد.
سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سیستم‌ها در توسعه یک شهر است، شبکه سیستم‌های حمل و نقل همانند رگ‌های بدن است که زندگی را در سراسر شهر جاری می‌کند و چنانچه خللی در این سیستم به وجود بیاید یا کمبودی در هر نقطه حس شود کل ساختار شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
مسیریابی خودروها به وسیله نرم افزار نیز جزو سیستم حمل و نقل هوشمند شهری محسوب می‌شود. استفاده از نرم افزارهای هوشمند برای عملکرد متناسب‌تر سیستم‌های شهری از جمله سیستم حمل و نقل اهمیت زیادی دارد، این نرم‌افزارها بستر مناسب را برای استفاده ایمن، سریع و آسان شهروندان فراهم می‌کند.
در راستای هوشمند سازی حمل و نقل عمومی، شهرداری اراک در سالهای گذشته اقدام به راه اندازی سامانه ناوبری اتوبوس های حمل و نقل همگانی (AVL)، سامانه فراکارت (پرداخت الکترونیک کرایه اتوبوس) و اپلیکشن نقشه همراه اراک نموده است.
در اپلیکشن نقشه همراه اراک، شهروندان می‌توانند با مشخص نمودن مبدا و مقصد، خطوط پیشنهادی جهت رسیدن به مقصدمورد نظر را مشاهده کنند. همچنین در این برنامه تمامی اتوبوس های برخط (آنلاین) آن خط نمایش داده میشود. علاوه بر این با انتخاب ایستگاه در هر خط می توان زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را مشاهده کرد.
این اپلیکشن موجب برنامه ریزی سفر و جلوگیری از هدررفت وقت مسافران می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *