بارگذاری و ثبت اطلاعات مدیران شهرداری اراک در سامانه عیان

رییس سازمان فاوا شهرداری اراک خبر داد:

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، این روزها در کل کشور صحبت از شفافیت است و خواست عموم مردم از تمام نهادهای دولتی و عمومی شفاف سازی در عملکرد است. در این راستا شهرداری های تهران، مشهد، کرمان، شیراز، اصفهان، اراک و یزد دست به کاری زدند که کمتر ارگانی جسارت انجام این کار را دارد.

این شهرداری ها با راه اندازی سامانه شفافیت بر روی سایت خود امکان دسترسی عموم مردم به اطلاعاتی از قبیل لایحه، عملکرد و تفریغ بودجه، قراردادها، مناقصات، مزایده ها، استعلامات و … دادند. البته میزان شفافیت در این سایت ها متفاوت است اما به هرحال در این دوران که بسیاری از افراد سعی در پنهان کاری اطلاعاتی دارند این شهرداری ها کار بزرگ و قابل تقدیری را انجام داده اند.
سامانه عیان شهرداری اراک به نشانی ayan.arak.ir با هدف انتشار آزاد اطلاعات و شفاف سازی خدمات شهرداری و البته احترام به حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و در راستای تامین حقوق شهروندی، از اوایل خرداد ماه سال جاری در دسترس عموم قرار گرفته است.
ابوالفضل عسگری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک گفت: در راستای تکمیل سامانه شفاف سازی اطلاعات شهرداری اراک تحت عنوان عیان، در گامی دیگر، اطلاعات مدیران شهرداری بر روی این سامانه بارگذاری شد و شهروندان از این پس می توانند به این نوع از اطلاعات شهرداری نیز در دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است،پیش از این حکم کارگزینی شهردار اراک در این سامانه ثبت شده است.
وی یادآور شد: در فاز نخست اجرای این سامانه اطلاعات بسیار مهمی همچون قراردادهای کلان و متوسط، اطلاعات شهرسازی، بودجه، پروژه های عمرانی، مناقصات، مزایده ها، ضوابط ملک شما، فراخوان سرمایه گذاری، تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸، کانکس ها و بازارچه ها، حکم کارگزینی شهردار اراک و اطلاعات مدیران شهرداری بارگذاری شده است.
عسگری همچنین با بیان اینکه مقرر شده در فاز دوم، مصوبات شورای شهر اراک در این سامانه بارگذاری شود، ادامه داد: بخش ویژه این سامانه «ضوابط ملک شما» است که در این بخش شرایط ملک و نقشه آن قرار داده می‌شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ شهرداری اراک گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده به دلیل اینکه شهروندان می‌توانند از قوانین ساخت و ساز به طور کامل با خبر شوند و حتی هزینه معاملات خود را برآورد کنند، در بخش‌های مختلف شهرداری سرعت به کار بخشیده که این مهم موجب رضایت مردم نیز خواهد شد.
وی تاکید کرد: در فاز بعدی عملیات اجاره کیوسک‌ها روی این سامانه شفاف سازی می‌ شود تا هرکسی می‌خواهد کیوسکی را اجاره کند از جزئیات مطلع باشد و از حواشی و مشکلات همیشگی مزایده‌های واگذاری کیوسک‌ها جلوگیری شود.
ایشان در پایان گفت:سامانه عیان، شهرداری را نسبت به شهروندان پاسخگوتر و اعتماد شهروندان را نسبت به شهرداری بیشتر می‌کند و زمانی که مردم احساس تعلق بیشتری به شهر داشته باشند مشارکت آنها نیز در توسعه شهری بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *